Syöpäjärjestöjen kannanotto: hoitajalakko ja syöpäpotilaat
Syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä huoli syöpähoitojen jatkumisesta hoitajalakon aikana on erittäin ymmärrettävä. Jaamme saman huolen ja edellytämme, että syöpäpotilaiden hoidot jatkuvat samalla tavalla kuin ennen lakkoa. Sekä työnantajan että työntekijäpuolen on ymmärrettävä, että hoitojen keskeytyminen tai viivästyminen voi johtaa huonompaan hoitotulokseen – jopa potilaan menehtymiseen ennenaikaisesti.
Hoitajien rooli syöpäpotilaiden hoidossa on aivan olennainen. Syöpäpotilas kohtaa hoitotoimenpiteissä useimmin juuri hoitajan ja hänen roolinsa hoitotoimenpiteiden suorittamisessa ja potilaan tukemisessa on erittäin tärkeä. Syöpäjärjestöt toivoo, että työehtosopimusneuvotteluissa löytyy sellainen ratkaisu, että jatkossakin syöpäpotilaiden hoitoon riittää työolosuhteisiinsa tyytyväisiä hoitajia ja lääkäreitä.
Syöpäyhdistyksen uudet verkkosivut on avattu
Yhdistyksessämme on kuluvan vuoden aikana tehty paljon erilaisia uudistuksia. Osa niistä näkyy myös teille. Uudet verkkosivumme on julkaistu 28.5.2026. Käyhän kurkkaamassa! Toivottavasti uudistukset […]
Lue lisää
Perhepäivät Peurungassa 6.-7.6.
Keski-Suomen Syöpäyhdistys järjestää 6.-7.6.2026 Peurungassa mukavan ja suositun perheviikonlopun, joka on tarkoitettu perheille, jossa lapsi tai vanhempi sairastaa syöpää tai on sairastanut syövän.
Lue lisää
70. juhlavuoden kokonaisuus
Keski-Suomen Syöpäyhdistys 70 vuotta Juhlimme koko vuoden 2026 yhdistyksemme 70- vuotista historiaa eri puolilla maakuntaa.
Lue lisää